Αυτό έκανε ο θρυλικός επενδυτής
Warren Buffett μέσω της εταιρίας συμμετοχών του
Berkshire Hathaway. Στο ετήσιο
γράμμα προς τους μετόχους του εξηγεί τους λόγους της απόφασής του (για περισσότερες συμβουλές από τον επονομαζόμενο Μάγο της Όμαχα δείτε τα video
εδώ). Όπως αναφέρει
άρθρο του Slate, πέρα από το ότι οι σιδηρόδρομοι είναι υποτιμημένες επιχειρήσεις και άρα ευκαιρίες, έχουν δυο σημαντικά πλεονεκτήματα: α) ενεργειακή αποτελεσματικότητα (η εταιρία που επένδυσε ο Buffett μετέφερε κάθε τόνο εμπορεύματος για 500 μίλια με ένα μόνο γαλόνι ντίζελ κατά μέσο όρο, δηλ. 3 φορές λιγότερο καύσιμο από ότι η οδική μεταφορά με φορτηγά) και β) παλιό δίκτυο παρά την αυξανόμενη ζήτηση για μεταφορές με τραίνο (δες σχετική
μελέτη του ΑΑR). Ο Buffett δεν είναι ο μόνος που ενδιαφέρεται για τα τραίνα. Ο Πρόεδρος Obama προσπάθησε να αυξήσει την χρηματοδότηση στους σιδηρόδρομους κατά $50 δις. Ο οργανισμός
Millennium Institute πρόσφατα
εκτίμησε τα οφέλη επένδυσης $250 έως $500 δις σε βελτίωση των σιδηροδρόμων στις ΗΠΑ. Συμπέρανε ότι αν και η απαιτούμενη επένδυση είναι ακριβή, αξίζει τον κόπο καθώς θα διευρύνει τις δυνατότητες ταχείας σιδηροδρομικής μεταφοράς για εκατομμύρια επιβάτες, θα μειώσει την κατανάλωση του πανάκριβου πια πετρελαίου και θα αυξήσει το ΑΕΠ. Μήπως θέλει ο Buffett να διαχειριστεί και τον ΟΣΕ;